
El Consorci Sanitari de l’Alt Penedès-Garraf compta amb una Unitat de Cures Pal·liatives, ubicada a l’Hospital Residència Sant Camil, on s’ofereix una atenció integral al pacient que té una malaltia avançada i terminal, amb l’objectiu de millorar la seva qualitat de vida, donant suport també als seus familiars.
La Unitat està formada per un equip multidisciplinari de medicina, infermeria, treball social i psicologia, que contempla l’atenció en diferents nivells assistencials. Avui, a l’espai «Parlem de Salut» d’El Matí de Canal Blau Ràdio amb la col·laboració del Consorci, hem parlat sobre aquesta unitat: des del seu funcionament fins a la importància del treball en equip.
La Unitat de Cures Pal·liatives del Consorci Sanitari de l’Alt Penedès i el Gararf compta amb el suport de la Fundació “la Caixa” a través del seu Programa per a l’Atenció Integral a Persones amb Malalties Avançades, que té com a objectiu oferir suport emocional, social i espiritual als pacients i a les seves famílies.
Avui hem parlat, de la tasca d’aquesta Unitat, a El Matí. Ens han acompanyat per a fer-ho en Diego Díaz, metge de la Unitat de Cures Pal·liatives; la Carme Expósito, responsable de la Unitat de Psicologia del Consorci Sanitari, i en Rafel, familiar d’una pacient atesa a la Unitat de Cures Pal·liatives. Podeu recuperar la conversa en aquest enllaç.



