Widgets Magazine

Ajuntament i Generalitat busquen solucions per millorar el bus urbà a Vilanova en el marc de la concessió actual

Molts ajuntaments confiaven en el 2028 per poder incorporar alguns canvis que els poguessin beneficiar en els serveis de bus interurbà, dins la nova licitació que la Generalitat havia d’obrir per a tot Catalunya. Però la Generalitat ha decidit fa unes setmanes allargar la concessió a les companyies operadores actuals durant sis anys addicionals. És a dir, no hi haurà nova licitació fins el 2034. I això complica les expectatives de millora a curt termini.

Un cas especial és el de Vilanova, que des del febrer de l’any passat no disposa de servei de bus urbà. Una sentència judicial obligava a anul·lar-lo per un conflicte de competències que es donava amb l’operadora del bus interurbà. Per no deixar la ciutadania sense servei, la solució va ser que fos el bus interurbà el que allargués el recorregut per dins la ciutat. Una mesura que havia de ser provisional, a l’espera que amb la licitació del 2028 es pogués començar de zero i corregir la situació d’aquí a dos anys. La decisió de la Generalitat allarga en el temps la solució, però des de Vilanova s’assegura que Ajuntament i Departament de Territori ja estan treballant en propostes que permetin incorporar millores i ampliació del servei, sense haver d’esperar el 2034.

Un altre punt d’atenció en matèria de mobilitat és l’estació de Renfe a Vilanova. D’aquí a uns dies han de començar diferents actuacions de millora en les seves instal·lacions. Renfe invertirà quasi 250.000 euros per millorar aspectes com l’accessibilitat i el paviment i la il·luminació del vestíbul. Les obres començaran unes setmanes després que hagin finalitzat els treballs d’actualització sobre les vies als Túnels del Garraf. L’Ajuntament de Vilanova celebra les inversions, però demana que el servei pugui ser ara més eficient i que retorni la confiança entre els usuaris de Rodalies.

Les obres a l’estació de Vilanova formen part del programa A punto de Renfe, que invertirà cinc milions d’euros per a actuacions de millora a diferents estacions catalanes, entre elles, també la de Sitges.

Widgets Magazine
spot_img

Notícies

spot_img