Widgets Magazine

Vilanova i la Geltrú activa el dispositiu especial de mobilitat, vigilància, prevenció i neteja per la revetlla de Sant Joan

Aquest operatiu especial implica la coordinació de diversos serveis municipals i cossos de seguretat i emergències, amb l’objectiu de garantir que la celebració es desenvolupi amb les màximes condicions de seguretat, convivència i respecte.

Per garantir la seguretat dels desplaçaments i evitar situacions de col·lapse al passeig Marítim, passeig del Carme i passeig de Ribes Roges, es tancaran els accessos amb vehicle al barri de Mar i a tota la façana litoral a les 23h. Enguany es repetirà l’experiència dels itineraris segurs per facilitar el retorn a casa: s’habilitaran itineraris recomanats cap al centre de la ciutat a través de la rambla de Lluís Companys i el carrer de Josep Coroleu, i la Rambla de la Pau i la Rambla Principal, vigilats per la Policia Local i els Mossos d’Esquadra.

La revetlla comptarà amb un ampli dispositiu sanitari i de prevenció contra les violències masclistes. En aquesta línia, també s’instal·larà un punt lila a l’entrada del Parc de Ribes Roges. En l’àmbit de l’atenció sanitària, al Centre Cívic de Mar s’instal·larà un hospital de campanya i es disposarà de tres ambulàncies medicalitzades distribuïdes pel Passeig Marítim.

El dispositiu de neteja començarà a partir de les sis de la matinada de dimecres 24 de juny a les diferents platges de la façana marítima. Enguany compta amb un reforç de fins a 18 operaris, més escombradores i màquines d’aigua.

En l’àmbit mediambiental, la celebració de la revetlla coincideix amb el període de nidificació del corriol camanegre, una espècie protegida que manté zones de cria a la platja de Ribes Roges. Per aquest motiu, es recorda la prohibició total d’utilitzar pirotècnia en aquesta platja, tal com estableix la normativa vigent. La mesura té com a objectiu protegir tant els exemplars adults com les zones de nidificació.

D’aquest dispositiu especial per la revetlla de Sant Joan n’hem parlat a El Matí de Canal Blau Ràdio. Ens l’ha detallat en Gerard Llobet, regidor de Serveis Urbans, Manteniment i Mobilitat a l’ajuntament de Vilanova i la Geltrú, en una entrevista que podeu recuperar en aquest enllaç.

Widgets Magazine
spot_img

Notícies

spot_img