Aquest diumenge 28 de juny se celebra el Dia Internacional per l’Alliberament LGBTI+ i molts municipis ho comencen a recordar avui amb diferents actes. Davant de molts ajuntaments, avui s’ha llegit l’habitual manifest que recorda aquesta jornada. És el cas de Vilanova, que no ha passat per alt que aquest serà el primer 28J amb un nou marc normatiu per a la comunitat LGBTI+.
El manifest ha recordat l’aprovació a finals de l’any passat de la nova llei que defensa els drets de les persones LGBTI+ i l’erradicació de la LGBTI-fòbia. Una nova legislació que situa Catalunya i Espanya entre els països en els que més ha avançat sobre aquests drets. De totes maneres, jornades com la d’avui i la de diumenge han de servir per posar de manifest que es tracta de drets socials que s’han de defensar, reivindicant també la lluita que en les darreres dècades moltes persones i entitats han desenvolupat per aconseguir-los.
A Vilanova, el Servei d’Atenció Integral ha atès quasi 200 demandes des de la seva creació el 2017, oferint assessorament per a aquest col·lectiu en diferents àmbits. El manifest també ha apuntat que una cosa és l’avenç en els drets legals i una altra la realitat que es viu al carrer.



